Recenzje

Recenzje

„Dawno nie widziałam tak czytelnie i interesująco poprowadzonych tutti, jak zrobił to Rodek. Ponadto, co bardzo mnie ujęło, miał wielkie porozumienie z pianistą [Paweł Wakarecy]. (…) Wspólna idea została podparta wyjątkowo pięknym brzmieniem orkiestry dostosowywanym przez dyrygenta do muzycznej prozodii solisty (…)”

GAZETA WYBORCZA 2012

„Pojawienie się na estradzie dyrygenta Wojciecha Rodka wzbudza ogólny aplauz. Publiczność zdaje się polubiła tego artystę i jego sposób estradowego bycia. (…) Na szczęście udało się orkiestrze pod batutą Rodka bardzo wiele z (…) Wagnera uchwycić i zabrzmiał w całości bardzo dobrze, a momentami – nadzwyczajnie. (…) To duża sprawa, że dyrygentowi udaje się wprowadzać takie utwory do repertuaru orkiestry lubelskiej i pokazywać je w sposób interesujący i poruszający.”

GAZETA WYBORCZA 2012

„Suita z „Pietruszki zabrzmiała zajmująco, kolorowo (…), a orkiestra zdecydowanie zdominowała ten wieczór. (…) Dyrygent Wojciech Rodek zbierał całość w bardzo energicznych ruchach, co wydatnie wpłynęło na wizualny odbiór całości. (…) Dobra robota.”

GAZETA WYBORCZA 2012

„Zmartwychwstanie Wieniawskiego (…) Józef Wieniawski – wybitny pianista, jako dyrektor  artystyczny  Warszawskiego  Towarzystwa  Muzycznego  przywrócił  do działania  chór,  pod którego natchnieniem skomponował własny utwór na głosy
i orkiestrę (…) Maestro Rodek wziął na ramiona ciężar monumentalizmu i poniósł cały zespół na swoich ramionach. Orkiestra i chór doskonale odczytali dyrygenta,  i w pełni współpracując z nim wykonali wspaniałe dzieło.”

Muzyka XXI 3/2017

„Na szczęście są jeszcze Filharmonie, w których dba się o oryginalność, dba się o tradycję lokalną (…) Wielkim wydarzeniem było uświetnienie 100. rocznicy śmierci Józefa Wieniawskiego (…) przez Filharmonię Lubelską. To jedyna instytucja z pośród tych, które powinny dbać o kulturę polską, która (…) uświetniła ją koncertem. I to jakim! Był to koncert monograficzny co samo w sobie w Polsce jest czymś wyjątkowym.”

MUZYKA XXI 12/2012

„Lubelscy Filharmonicy wrócili z Włoch. (…) Zespół grał znakomicie, śmiem twierdzić, że przeszedł sam siebie”

KURIER LUBELSKI 1981

„W wypełnionym po brzegi kalendarzu koncertów artysty, w jego licznych tournée Lublin znalazł się nieprzypadkowo. Światosław Richter wyraził życzenie wystąpienia z recitalem w naszej filharmonii.”

SZTANDAR MŁODYCH 1983

„(…) Współpraca z profesorami Pańskiej Orkiestry była dla mnie i dla wszystkich dyrygentów kursu wielkim zaszczytem. Podziwialiśmy szczególnie prezentowaną Sztukę, cierpliwość okazywaną zmieniającym się dyrygentom, wzruszającą wspaniałomyślność i przykładna dyscyplinę.”

MAESTRO FRANKO FERRARA 1984

„Na pochwałę zasługuje również polska orkiestra z Lublina, która „śpiewa” z dużą żarliwością, bardzo elastycznie i z gorącą pulsacją rytmiczną, dająca Philippe Herreweghe silny punkt oparcia, aby podtrzymać chórzystów aż do progu obietnic wieczności kojarzących się z niemiecki requiem.”

JEAN PAUL PICHARD 1989 /FRANCE/

„Torsten Östergren prowadzi polskich gości przez muzykę Prokofiewa, Mozarta i Beethovena, a solistą jest pianistka Kerstin Jansson.”

HALLANDSPOSTEN 1991

„(…) wirtuozeria siedemnastoletniego wadima Repina i czternastoletniego Maksyma Wengerowa – zwycięzców poprzednich konkursów młodych skrzypków – gwarantowała melomanom artystyczną ucztę”

KURIER LUBELSKI 1988

„Zamorskie tournée lubelskich filharmoników”

SZTANDAR LUDU 1988

„Na otwarcie, zespół (…) udowodnił swój wysoki poziom artystyczny, wykonując arcydzieło Johannesa Brahmsa.(…) Orkiestra świetnie zrównoważona, dobrana w każdej ze swych sekcji zaproponowała arcydzieła Franza Liszta. (…) Splendor błyszczący w tym utworze znalazł w zespole polskim idealnego pośrednika dzięki wspaniałemu wykonaniu i przede wszystkim dzięki pracy i przygotowaniu, nieodzownym w kontakcie z dziełem o takim wymogach.”

MESSAGERO VENETO 1988

„To stare, znane ze swego dorobku kulturalnego miasto, założyło oficjalnie ten znakomity zespół muzyczny w 1944 roku.”

IL PICCOLO GORIZIA 1988

„Stworzona tuż po zakończeniu wojny, Filharmonia Lubelska, której stałym dyrygentem jest Adam Natanek, wykonuje repertuar od muzyki klasycznej, romantycznej, aż po współczesną. Właśnie z tą orkiestrą polską, złożoną z siedemdziesięciu profesorów, wielu kompozytorów miało okazje zrealizować pierwsze wykonanie swych dzieł. Oklaskiwana w skali międzynarodowej Filharmonia Lubelska wystąpi jutro.”

MESSAGERO VENETO 1988

„Polski dyrygent Adam Natanek, szef Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych”

SAN FRANCISCO CHRONICLE

„Znowu coś magicznego zaistniało wśród murów królewskiego Alcazaru. (…) publiczność pochyliła głowy wzruszona szlachetnością brzmienia wykonywanych utworów i słyszało się jakby ciche komentarze: To grają Polacy.”

ABC SEVILLA 1990

„Dziękuję Filharmonii Lubelskiej za bardzo przyjemny tydzień prób i bardzo ekspresyjny koncert! Z najlepszymi życzeniami!”

David Murphy 2006

 
 

„Będę długo pamiętał nasz wspólny koncert – dziękuję za niezwykłą atmosferę i znakomite muzykowanie.”

Jan Krenz 1996

„Z najlepszymi życzeniami – Jak zwykle!”

Piotr Paleczny 1992

 
 

„Serdeczne podziękowania za bardzo dobrą grę zespołu.”

Kazimierz Kord 2004

 

„W Lublinie jak zwykle miło i serdecznie i chwała za to filharmonii, ale szczerze mówiąc z dyrektorem Kordem jestem gotów grać wszędzie z takim samym entuzjazmem.”

Waldemar Malicki 2004

„To był naprawdę niezapomniany wieczór w waszej pięknej sali, ze względu na ciepłych ludzi w Lublinie. Oczekuję z niecierpliwością kolejnej wizyty. Z najcieplejszymi pozdrowieniami.”

Kevin Kenner 1991

„Z wyrazami wdzięczności za niezapomniany koncert urodzinowy”

Krzysztof Penderecki 1994

„Jestem bardzo szczęśliwy, iż mogłem zagrać recital w Filharmonii Lubelskiej. Dzisiejszy Koncert, reakcja publiczności na pewno na długo pozostaną w mojej pamięci.”

Rafał Blechacz 2007

„To radość i przywilej grać na waszym wspaniałym Steinwayu! Mam nadzieję, że powrócę do Lublina kilkukrotnie!”

Charles Richard Hamelin

„Serdeczne podziękowania dla Orkiestry za fantastyczną współpracę i dla Dyrektora za zaproszenie i doskonałą atmosferę. Kapitalna sala, kapitalna publiczność! To mój pierwszy i – mam nadzieję – nie ostatni pobyt w Lublinie.”

Paweł Wakarecy 2012

„Z najmilszymi wspomnieniami z naszego koncertu z okazji 75-lecia orkiestry! Moją osobistą wdzięczność zawsze kieruję do Wojciecha, waszego niezastąpionego dyrygenta.”

Lukas Geniusas 2019

„Dziękuje”

Barry Kolman 2005

„Serdecznie dziękuję za zaproszenie do Lublina i za taką ciepłą publiczność!”

Takashi Yamamoto 2005

„Wspaniale było grać w Lublinie na pięknym nowym klawesynie! W mieście rodzinnym Jana, skryptora słynnej Tabulatury. Takie przeżycia pozostają w pamięci. Serdecznie dziękuję za to zaproszenie”

Corina Marti 2019

„Filharmonia Kameralna Fantastycznie!!”

Antoine Mitchell 1992

„Z serdecznymi podziękowaniami za współpracę i życzeniami, aby Filharmonia mogła spokojnie pracować w nowo wykończonym budynku”

Jerzy Sterczyński 1995


„Na ulicy było dość zimno, za to na sali prób – gorąco! Dobrze pracowaliśmy razem, macie jeszcze duże możliwości – życzę od całego serca udanych koncertów, sukcesów, aplausu i codziennej żmudnej pracy, bez której szczęście muzykowania nie jest pełne! Dziękuję.”

Andrzej Boreyko 1995

„Piękni ludzie tworzą piękną muzyką – Dziękuję za wspaniały tydzień”

Neal Stulberg 1995

„Orkiestra złożona z doskonałych muzyków – zaangażowanie i harmonia. Znakomite chóry lubelskie: Wielka wrażliwość, głęboka muzykalność, piękne głosy, znakomicie wyszkolone – występ do zapamiętania na długie lata”

Joseph Malovany 1996 r.

„Dziękuję za wspaniałe przyjęcie, życzenia imieninowe i bardzo interesujący koncert!”

Jerzy Swoboda 1993

„Z największą przyjemnością znów w Lublinie.”

Elżbieta Karaś-Krasztel 2015


„Przyjemnie było dyrygować!”

Jerzy Maksymiuk 2015